Wróć

Warunki Handlowe

Ogólne warunki handlowe

www.leons.pl

Inż.Sanja Ristič, Bergerova 2, 18200 Praga 8 -> Nie służy jako adres zwrotny

REGON: 69479950

NIP: CZ6459062137

Zapisany w Rejestrze Działalności Gospodarczej od 03.02.2000.

Nr. ewid.: 310008-60195-01

Nr. ref.: žo/f/00/0131

Tel. +420 603 282 200

Email: “info@leons.pl”

( zwanym dalej „sprzedawcą” )

Postanowienia ogólne

  • Ogólne warunki handlowe (zwane także „warunkami handlowymi”) dotyczą zakupów w sklepie internetowym sprzedawcy prowadzonym pod adresem internetowym www.leons.pl (zwanym również sklep internetowy), przy czym bliżej określają i uściślają prawa i obowiązki sprzedawcy i kupującego.

  • Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszych Warunków Handlowych jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronach Sklepu Internetowego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.

  • Definicje:

    DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

    FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.

    FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.

    KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.

    KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).

    KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.

    NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.

    PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

    REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.

    SKLEP INTERNETOWY - sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: www.leons.pl.

    SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – Leons z siedzibą w Pradze (posiadający adres wykonywania działalności: Bergerova 2, 18200 Praga 8), Zapisany w Rejestrze Działalności Gospodarczej od 03.02.2000
    REGON: 69479950 NIP: CZ6459062137

Umowa kupna

  • Stosunek umowny między sprzedającym a kupującym określają odpowiednie przepisy prawne oraz umowa kupna (której częścią są również niniejsze warunki handlowe).

  • Jeśli kupujący jest konsumentem, propozycją zawarcia umowy kupna jest umieszczenie przez sprzedawcę oferowanego towaru na stronie sklepu internetowego, w takim przypadku umowa kupna powstaje poprzez doręczenia kupującemu prawidłowo wypełnionego, potwierdzonego i wysłanego zamówienia do sprzedawcy. Sprzedawca jest zobowiązany do potwierdzenia kupującemu dostarczenia jego zamówienia za pośrednictwem adresu e-mail podanego przez kupującego w jego zamówieniu

  • Zawarcie umowy kupna bez negocjowania wszystkich jej warunków określonych przez Nowy Kodeks Cywilny w rozumieniu postanowień § 1726 Nowego Kodeksu Cywilnego jest wykluczone. Ponadto sprzedający zgodnie z postanowieniami § 1740 ust. 3) Nowego Kodeksu Cywilnego wyklucza przyjęcie oferty z dodatkiem lub odstępstwem. Wraz z takim potwierdzeniem sprzedający prześle kupującemu treść niniejszych warunków handlowych.

  • Jeżeli kupujący nie jest konsumentem, propozycją zawarcia umowy kupna jest zamówienie towaru przesłane przez kupującego, a sama umowa kupna zostaje zawarta z chwilą doręczenia kupującemu wiążącej zgody sprzedawcy z jego propozycją.

  • Zawierając umowę kupna, sprzedający jest zobowiązany dostarczyć kupującemu zamówiony towar i przenieść na niego prawo własności towaru, a kupujący zobowiązany jest zapłacić sprzedającemu cenę kupna zgodnie z ustalonymi warunkami płatności i odebrać dostarczony towar.

  • Zawierając umowę kupna kupujący jednoznacznie potwierdza, że jest świadomy tego, iż niniejsze warunki handlowe stanowią integralną część umowy kupna i że dokładnie zapoznał się z tymi warunkami. Przed zawarciem umowy kupna kupujący został w wystarczający sposób poinformowany o tych warunkach handlowych i miał możliwość zapoznać się z ich pełnym brzmieniem.

Cena zakupu i warunki płatności

  • Ceny towarów w sklepie internetowym są cenami ostatecznymi (tj. zawierają wszystkie możliwe podatki i opłaty)

  • Cena zakupu towaru będzie uzgodniona w każdej umowie kupna z tym, że wysokość takiej ceny zakupu będzie odpowiadać cenie zakupu danego towaru podanej w sklepie internetowym w momencie wysyłania zamówienia przez kupującego. Sprzedawca ma prawo do jednostronnej zmiany ceny towaru, pod warunkiem, że zmiana ceny nie będzie miała wpływu na już zawartą umowę kupna-sprzedaży.

  • Sposób zapłaty ceny kupna zostanie ustalony w umowie kupna, w związku z wyborem kupującego dokonanym w jego zamówieniu, gdy kupujący ma możliwość wyboru spośród następujących wariantów:

1.za pobraniem podczas dostawy towaru – cena zakupu zostanie uiszczona przez kupującego w gotówce przy odbiorze towaru.

2.Przelewem bankowym na konto sprzedającego: numer konta 252002387/0300 w walucie PLN, ČSOB a.s,Radlická 333/150,150 57 Praga

Jeżeli wybierzesz płatność tradycyjnym przelewem bankowym, na Twój e-mail zostanie automatycznie przesłana faktura zaliczkowa. Symbol zmienny /VS/ znajdziesz na fakturze/ Po zaksięgowaniu wpłaty na nasze konto na wcześniej wskazany e-mail otrzymasz dokument księgowy.

Warunki dostawy

  • Towar zostanie dostarczony kupującemu za pośrednictwem przewoźnika, którego kupujący wybrał w ramach swego zamówienia („Przesyłkownia.pl“ - odbiór osobisty, płatność przy odbiorze lub przesyłka do rąk własnych). Towar zostanie doręczony kupującemu najpóźniej do 7 dni roboczych od momentu zawarcia umowy kupna. Przesyłka będzie zawierać zamówiony towar oraz dokument sprzedaży wraz z kartą gwarancyjną. W przypadku zamówienia składającego się z wielu pozycji, poszczególne pozycje mogą być wysyłane z różnych miejsc.

  • Podczas składania zamówienia nie możesz skorzystać z więcej niż jednego rabatu, z możliwych rabatów zawsze stosujemy ten najwyższy.

  • Koszt dostawy na terenie całej Polski, towaru zamówionego w ramach jednego zamówienia nie zależy od ilości zamawianych sztuk. Koszt dostawy towaru za pobraniem, którą kupujący jest zobowiązany zapłacić wraz z zapłatą ceny zakupu towaru, wynosi .. zł, chyba że chodzi o przypadki, gdy sprzedawca nie obciąża kupującego kosztami dostawy towarów. Cena za odbiór osobisty w oddziale Przesyłkowni wynosi .. zł.

  • Kupujący wyraża zgodę na przekazanie przez Sprzedającego wybranemu przewoźnikowi danych dotyczących kupującego, w zakresie niezbędnym do prawidłowej dostawy towaru.

  • Przed dostarczeniem towaru sprzedawca zapakuje i oznaczy towar na własny koszt w sposób uzgodniony w umowie kupna.

  • Jeżeli wymaga tego charakter towaru lub gdy obowiązek taki jest wyraźnie określony w obowiązującej normie prawnej, która podlega stosunkowi prawnemu między sprzedającym a kupującym, sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia kupującemu takiej dokumentacji i dokumentów odnoszących się do dostarczonych towarów i użytkowania towarów.

Prawo własności, przejście ryzyka uszkodzenia

  • Prawo własności towaru wchodzącego w skład dostawy, przechodzi na kupującego w chwili przyjęcia towaru przez kupującego w miejscu dostawy przez niego określonym (tj. uzgodnionym w umowie kupna zgodnie z zamówieniem kupującego).

  • Ryzyko uszkodzenia towaru wchodzącego w skład dostawy przechodzi na kupującego w momencie nabycia prawa własności.

Niezgodność z umową

  • Sprzedający przekaże towar kupującemu w ilości, jakości oraz wykonaniu uzgodnionymi w umowie kupna. Jeżeli w umowie nie uzgodniono jakości i wykonania, powinien sprzedający przekazać towar w jakości i wykonaniu zgodnym z celem wynikającym z umowy kupna lub zgodnie z przeznaczeniem.

  • Zgodność z umową kupna oznacza ponadto, że towar ma jakość i właściwości użytkowe opisane przez sprzedawcę lub jakość typową dla tego rodzaju towarów.

  • Niezgodność z umową kupna, która ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od dnia odbioru towaru, uważa się za niezgodną z istniejącą już w momencie odbioru towaru, jeśli nie jest to sprzeczne z charakterem towaru lub jeśli nie zostanie udowodnione inaczej. Nie dotyczy to sytuacji, gdy klient przed odebraniem towaru wiedział o sprzeczności z umową kupna lub sam spowodował niezgodność z umową kupna. O przypadkach, w których jest to sprzeczne z charakterem towarów, zwłaszcza w przypadku zmiany właściwości towarów w wyniku naturalnej zmiany materiału lub w wyniku zużycia towarów.

  • W przypadku kiedy przy odbiorze przez klienta towar nie jest zgodny z umową kupna, sprzedawca jest zobowiązany niezwłocznie doprowadzić towar do stanu zgodnego z umową kupna, zgodnie z życzeniem klienta, poprzez naprawę towaru lub jego wymianę (można go wymienić na towar tego samego typu). Jeśli nie jest to możliwe, klient może zażądać adekwatnego rabatu lub odstąpić od umowy.

Odstąpienie od umowy kupna

  • Jeżeli umowa kupna została zawarta z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, kupujący-konsument ma prawo odstąpić od umowy kupna bez podania przyczyny i bez żadnych sankcji w terminie do 14 dni od otrzymania świadczenia (odbiór na poczcie, odbiór osobisty). Prawo odstąpienia od umowy jest zagwarantowane w przypadku pisemnego odstąpienia od umowy, w takim przypadku decyduje data wysłania go, najlepiej na email:info@leons.pl, lub na adres: Leons, Sanja Ristič, Horňatecká 1772/19, 18200 Praga 8. Prawo do takiego odstąpienia od umowy nie przysługuje kupującemu-konsumentowi w przypadku umowy kupna na dostawę towarów lub usług, których cena zależy od wahań na rynku finansowym niezależnie od woli sprzedawcy, na dostawę towarów dostosowaną do życzenia kupującego-konsumenta lub jego osoby, a także towarów, które ulegają szybkiemu zniszczeniu, zużyciu lub starzeniu się, inne przypadki przewidziane przepisami prawa.

  • Jeżeli kupujący, będący konsumentem, skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy kupna zgodnie z poprzednim akapitem, kupującemu przysługuje tylko prawo do zwrotu faktycznie poniesionych kosztów związanych ze zwrotem towaru. Jednocześnie sprzedawca jest zobowiązany nie później niż do 14 dni po odstąpieniu od umowy zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy towaru, które otrzymał od niego na podstawie umowy kupna, w ten sam sposób. Sprzedawca zwróci konsumentowi otrzymane pieniądze w inny sposób tylko wtedy, gdy konsument wyraził na to zgodę i w związku z tym nie poniesie on dodatkowych kosztów.

  • Konsument ponosi odpowiedzialność wobec sprzedawcy jedynie za zmniejszenie wartości towaru, które powstało w wyniku korzystania przez niego z rzeczy w sposób wykraczający poza konieczny, ze względu na jego charakter i cechy.

  • Jeżeli konsument odstąpi od umowy kupna, to niezwłocznie, najpóźniej do czternastu dni od odstąpienia od umowy kupna, prześle lub przekaże sprzedawcy otrzymany od niego towar. Może to zrobić wysyłając towar na własny koszt na adresy sprzedawcy: Leons, Sanja Ristič, Horňatecká 1772/19, 18200 Praga 8.

  • Jeżeli konsument odstąpi od umowy kupna, sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu otrzymanych pieniędzy konsumentowi, zanim konsument przekaże mu towar lub udowodni, że odesłał towar sprzedawcy.

  • Konsument odpowiada wobec sprzedawcy tylko za zmniejszenie wartości towaru, które nastąpiło w wyniku obchodzenia się z nim w sposób inny niż konieczny, ze względu na jego charakter i właściwości.

  • Nie należy odsyłać towaru za pobraniem, zalecamy ubezpieczenie towaru przed jego odesłaniem.

Pozasądowe rozpatrywanie roszczeń konsumentów

  • Zgodnie z przepisem § 1820 odst. 1) lit. j) Nowego Kodeksu Cywilnego sprzedający informuje konsumenta, że w przypadku pozasądowej skargi konsument może zwrócić się do organu kontrolnego, którym jest Czeska Inspekcja Handlowa. Czeska Inspekcja Handlowa zajmuje się pozasądowymi skargami konsumentów w trybie i na warunkach określonych w odpowiednich przepisach prawa.

Porada sprzedawcy

Właściwości naturalnego materiału - prawdziwa skóra

  • Nierównomierna struktura powierzchni niewyprawionej skóry, drobne blizny, zmarszczki oraz delikatne różnice w kolorystyce nie są wadą, wręcz przeciwnie, są charakterystyczne dla tego typu materiałów naturalnych. Z tego powodu oraz ze względu na swoją modę i autentyczność skóra jest wciąż tak pożądanym surowcem.

  • Skóra niewyprawiona (skóra) jest naturalnym materiałem, który jest porowaty, oddycha i potrafi wchłaniać wilgoć, pot, tłuszcz, brud i kurz. Potrafi również puszczać kolor, którym niewyprawiona skóra jest przyciemniana, ponieważ nie da się go całkowicie utrwalić. Skóra niewyprawiona jest mocna i elastyczna, jednak w przypadku nadmiernego zawilgocenia lub nieodpowiedniego napięcia traci te właściwości i ma tendencję do deformacji. Przedstawione powyżej właściwości są naturalnymi procesami tego materiału.

  • Prawidłowe użytkowanie i zabezpieczenie pozwoli stłumić niepożądane charakterystyczne właściwości niewyprawionej skóry i wręcz przeciwnie, prawidłowa pielęgnacja przedłuży jej żywotność oraz długotrwały piękny wygląd.

  • Niemal wszystkie produkty sklepu internetowego www.leons.pl są wykonane z bardzo dobrej jakości wyprawionej skóry, z licowej warstwy skóry bydlęcej.

Prewencja

  • Przez cały okres użytkowania zakupionego towaru, używaj towar tylko w celu, do jakiego został przeznaczony.

  • Należy wziąć pod uwagę wszystkie czynniki niekorzystnie wpływające na pełną funkcjonalność i żywotność produktu, takie jak np.: nadmierna intensywność użytkowania produktu, użycie produktu w niewłaściwym celu.

  • Klient przed zakupem produktu bierze pod uwagę przeznaczenie, wykonanie, skład materiałowy oraz sposób pielęgnacji towaru.

  • Przestrzegaj zaleceń maksymalnego udźwigu torebek, używaj obuwia zgodnie z jego przeznaczeniem.

  • Utrzymuj produkty w czystości, regularnie o nie dbaj. Używaj zalecanych produktów pielęgnacyjnych.

  • Dowiedz się, jak dbać o produkt i jak z nim postępować.

  • W przypadku stwierdzenia wady należy zaprzestać używania towaru i złożyć reklamację.

  • Intensywność użytkowania oraz właściwa pielęgnacja mają bezpośredni wpływ na żywotność produktów. Żywotność produktu nie musi być zgodna z długością okresu gwarancyjnego.

Wymiana towaru

Instrukcja, w jaki sposób szybko wymienić obuwie.

W okresie świątecznym wymiana towaru zostaje przedłużona do 15.1.2021 . Obowiązuje od 1.11.2020 r

Pamiętaj, aby zawsze załączyć:

    • Dowód zakupu, który otrzymałeś wraz z przesyłką.

Jest to niezbędny warunek przyjęcia reklamowanego towaru. Jeśli paragon był wystawiony na więcej niż jedną parę butów, prosimy o przesłanie kopii paragonu i zachowanie oryginału.

W przypadku wymiany towarów należy złożyć nowe zamówienie towarów, które chcesz otrzymać zamiast pierwotnego towaru. Zagwarantuje Ci to, że zamówiony towar zostanie zarezerwowany właśnie dla Ciebie. W innych przypadkach nie gwarantujemy dostępności towaru. Skontaktuj się z nami, najlepiej wysyłając nam e-mail na adres:

info@leons.pl

Zamówienie „ na wymianę” nie musi być opłacone, jeśli nie wynika to z różnicy w cenach towarów.

  • warunkiem wymiany lub zwrotu butów jest ich dobry stan. Jakiekolwiek ślady noszenia obuwia uniemożliwiają wymianę lub ich zwrot (opakowanie jest elementem składowym towaru, konieczny jest jego zwrot w oryginalnym stanie - w przeciwnym razie zostaną doliczone koszty: ..... PLN)
  • zwrot środków pieniężnych dokonywany jest za pośrednictwem przelewu bankowego. Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru (również do wymiany) w ciągu 14 dni od daty jego otrzymania
  • nie przyjmujemy przesyłek wysyłanych na nasz koszt oraz przesyłek wysyłanych do nas za pobraniem
  • przy wymianie towaru pokrywamy koszt opłaty za przesyłkę do Ciebie, Ty zaś pokrywasz koszt przesyłki, którą nam zwracasz

Procedura reklamacyjna

Odpowiedzialność za wady, reklamacja, gwarancja

Wykrycie wady

  • Może się zdarzyć, że w towarze wystąpi wada. Wada może pojawić się przed pierwszym użyciem lub w trakcie użytkowania. Wystąpieniu wad nie da się całkowicie zapobiec.

  • Po odbiorze i zakupie produktów na naszej webowej stronie www.leons.pl należy skontrolować, czy towar jest zgodny z Twoim zamówieniem. Należy sprawdzić towar pod kątem wad estetycznych i funkcjonalnych, wad materiałowych, wad produkcyjnych (Wada oznacza zmianę (właściwości) towaru spowodowaną użyciem nieodpowiedniego lub złej jakości materiału, niezgodność z technologią lub nieodpowiednia technologia, ewentualnie niewłaściwie zaprojektowane rozwiązanie, szycie, zamki błyskawiczne, klamry, sprzączki).

  • Dostarczony towar będzie posiadał jakość uzgodnioną w umowie Kupna, określoną odpowiednimi przepisami prawnymi oraz normami (jeśli tak nakazuje bezwzględnie obowiązujący przepis prawny, któremu podlega stosunek między sprzedającym a kupującym zgodnie z umową kupna) lub zwykłe właściwości.

  • Sprzedawca udziela kupującemu gwarancji co do jakości na dostarczony towar na okres 24 miesięcy. Okres gwarancji rozpoczyna się z dniem dostarczenia towaru.

  • Roszczenia kupującego z tytułu wad towarów (w tym sposobu rozpatrywania reklamacji) regulują odpowiednie powszechnie obowiązujące przepisy prawne, którym podlega stosunek pomiędzy sprzedającym a kupującym wynikający z umowy kupna ( jeżeli kupującym jest konsument, przede wszystkim Kodeks Cywilny oraz Ustawa o ochronie konsumentów, jeżeli kupującym nie jest konsument, Kodeks Handlowy).

  • Zawierając umowę kupna, kupujący wyraźnie potwierdza, że przed zawarciem umowy kupna szczegółowo ​zapoznał się z procedurą reklamacyjną. Kupujący został wystarczająco poinformowany o zasadach reklamacji przed zawarciem umowy kupna i miał możliwość pełnego zapoznania się z nimi.

  • Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady towaru powstałe po przejściu ryzyka uszkodzenia towaru bez winy Dostawcy, za wady powstałe w wyniku uszkodzenia mechanicznego, normalnego zużycia lub wskutek niewłaściwego obchodzenia się, przechowywania, użytkowania, a także za wady spowodowane przez kupującego lub osobę trzecią.

  • Za naruszenie umowy kupna, które wystąpi w ciągu sześciu miesięcy od dnia przyjęcia towaru, uważa się naruszenie istniejące już w momencie jego przyjęcia, jeśli nie jest to sprzeczne z charakterem towarów lub jeśli nie zostanie udowodnione inaczej. Nie dotyczy to sytuacji, gdy klient wiedział o naruszeniu umowy kupna przed przyjęciem towaru lub sam spowodował naruszenie umowy kupna. W przypadkach, w których jest to sprzeczne z charakterem towarów, chodzi w szczególności o zmiany właściwości towarów w wyniku naturalnej zmiany materiału lub w wyniku zużycia towarów.

  • Sprzeczność z umową kupna, która pojawi się w pozostałych 18 miesiącach rozpatruje się w sposób określony w artykułach I i II

Miejsce i sposób złożenia reklamacji

  • W przypadku wykrycia wady skontaktuj się z nami niezwłocznie najlepiej na adres e-mailowy sprzedającego: info@leons.pl. Reklamację można również wysłać pocztą na adres: Leons.cz, Sanja Ristič, Horňatecká 1772/19, 18200 Praga 8.

  • Zakup reklamowanego towaru najłatwiej jest udowodnić klientowi dokumentem zakupu.

  • Jeżeli Klient skorzysta z prawa odpowiedzialności za wady sprzedanego towaru w należyty sposób, kierownik sklepu lub upoważniony przez niego pracownik jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji bezzwłocznie, w bardziej skomplikowanych przypadkach w ciągu trzech dni roboczych. Do tego czasu nie wlicza się okresu potrzebnego do fachowej oceny wady.

  • Reklamację uważa się za prawidłowo złożoną, jeżeli reklamowany towar jest kompletny, a reklamacja nie jest sprzeczna z ogólnymi zasadami higieny. Klient jest zobowiązany do dostarczenia reklamowanego towaru wyczyszczonego, pozbawionego wszelkich zanieczyszczeń i higienicznie nienagannego. Mamy prawo odmówić przyjęcia do reklamacji towaru, który nie będzie spełniał powyższych zasad higieny ogólnej (Ustawa 91/1984 Sb. O zapobieganiu chorobom zakaźnym).

Terminy złożenia reklamacji

  • W okresie gwarancji należy zastosować prawo do odpowiedzialności za wady. Reklamację należy zrealizować bez zbędnej zwłoki, natychmiast po wykryciu wady. Ewentualne opóźnienie spowodowane dalszym użytkowaniem towaru może spowodować pogłębienie się wady, pogorszenie stanu towaru oraz może być powodem odrzucenia reklamacji. Okres gwarancji wynosi 24 miesiące i zaczyna biec od daty otrzymania towaru.

  • Okres od skorzystania z prawa z odpowiedzialności za wady aż do momentu, w którym klient po wykonaniu naprawy był zobowiązany do odebrania rzeczy, nie wlicza się do okresu gwarancji. Sprzedawca jest zobowiązany do wydania kupującemu potwierdzenia o tym, kiedy skorzystał z prawa, a także o wykonaniu naprawy i o czasie jej trwania. Jeżeli wynikiem postępowania reklamacyjnego jest wymiana reklamowanego towaru, okres gwarancji biegnie ponownie od momentu otrzymania nowego towaru. W przypadku wymiany wadliwej części nowy czas gwarancji biegnie w odniesieniu do wymienionej części.

  • Okresu gwarancji nie należy mylić z żywotnością towaru, czyli okresem, w ramach którego przy prawidłowym używaniu i właściwej pielęgnacji z uwzględnieniem konserwacji, ze względu na swoje cechy, przeznaczenie i rozbieżności w stopniu używania towar może wytrzymać.

  • Reklamacja, w tym usunięcie wady zostanie zrealizowana bez zbędnej zwłoki, najpóźniej do 30 dni od daty zgłoszenia. W uzasadnionych przypadkach kierownik sklepu lub upoważnionym przez niego pracownik może uzgodnić z klientem dłuższy okres.

  • Należy pamiętać, że zgodnie z procedurą reklamacyjną sprzedawca jest zobowiązany do naprawy wadliwego towaru i usunięcia wady.

I art. Co to są nieusuwalne wady

Wady wpływające na funkcjonalność produktu i jego użyteczność (wady materiałowe, zmiana (właściwości) towaru spowodowane użyciem nieodpowiedniego lub złej jakości materiału, niezgodność z technologią lub nieodpowiednia technologia, ewentualnie nieodpowiednie rozwiązanie konstrukcyjne, elementy zaciskowe, wady szycia, wady podeszwy). Wady te mogą być reklamowane tylko wtedy, gdy nie zostały spowodowane nieostrożną obsługą. Wady mogą być usuwalne (naprawialne) lub nieusuwalne, co ogranicza funkcjonalność produktu lub znacząco narusza wymagania estetyczne. Sposób rozpatrywania reklamacji zależy od typu wady.

  • Jeżeli charakter nieodwracalnej wady nie stoi na przeszkodzie prawidłowemu użytkowaniu towaru tak jak towaru bez wad (np. wady estetyczne), a klient nie wymaga wymiany towaru, przysługuje mu adekwatna zniżka od ceny zakupu lub może odstąpić od umowy. Przy udzielaniu zniżki uwzględnia się charakter wady, stopień i sposób zużycia towaru, długość jego użytkowania oraz możliwości dalszego użytkowania.

II art. Usunięcie wady

  • Za wady usuwalne uważa się takie wady, które niewątpliwie można usunąć bez uszczerbku na wyglądzie, funkcji oraz jakości towaru.

  • W przypadku pojawienia się wady usuwalnej klient ma prawo, do bezpłatnego jej usunięcia, w odpowiednim czasie i we właściwy sposób. Sprzedawca jest zobowiązany do usunięcia wady bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 30 kalendarzowych dni od dnia złożenia reklamacji.

  • O wykonaniu naprawy zdecyduje kierownik sklepu lub upoważniony przez niego pracownik, który wyznaczy klientowi lub uzgodni termin odbioru naprawionego towaru, jeśli nie uzgodnią inaczej (wysłanie pocztą).

  • Jeżeli nie jest to względem charakteru wady nieproporcjonalne, klient może zażądać wymiany towaru (można go wymienić na podobny rodzaj towaru). Jeżeli wymiana towaru nie jest możliwa, klient może zażądać adekwatnej zniżki z ceny zakupu towaru lub odstąpić od umowy.

  • W przypadku wady usuwalnej klient ma prawo do wymiany towaru (może zostać wymieniony na towar tego samego rodzaju) lub do odstąpienia od umowy jeżeli:

a) reklamacja nie została rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia i nie doszło do innego porozumienia

b) w przypadku ponownego pojawienia się wady usuwalnej po naprawie lub większej liczby wad usuwalnych towaru klient nie może właściwie używać towaru. Z ponownym pojawieniem się wady po naprawie mamy do czynienia wówczas, jeśli ta sama wada, która była już usunięta co najmniej dwukrotnie w okresie gwarancyjnym, pojawi się ponownie. Towar ma większą liczbę wad wtedy, jeżeli w momencie składania reklamacji posiada co najmniej trzy wady możliwe do usunięcia.

Czego nie można uznać za wady

  • Charakterystyczne właściwości wyrobów skórzanych (struktura, kolorystyka)
  • Zmiany produktu (wizualne i funkcjonalne) ewentualnie jego elementy spowodowane zużyciem
  • Uszkodzeń spowodowanych nieostrożnym obchodzeniem się (uszkodzenia towaru powstałe w czasie transportu należy reklamować u przewoźnika)
  • Wady wynikające z użytkowania danego produktu do innych celów lub spowodowane niewłaściwą konserwacją

Ochrona danych osobowych, archiwizacja umowy kupna

  • Zawierając umowę kupna kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie i gromadzenie jego danych osobowych (określonych w umowie kupna) w bazie danych klientów sprzedawcy po zawarciu umowy kupna (w celu marketingowym, oferowania innych towarów, ewentualnie innej współpracy handlowej lub kolejnych stosunków umownych), aż do momentu przekazania sprzedawcy na piśmie braku zgody na takie przetwarzanie.

  • Sprzedający przechowuje informacje o kupujących zgodnie z powszechnie obowiązującymi wiążącymi przepisami prawnymi Republiki Czeskiej, w szczególności zgodnie z ustawą nr. 101/2000 Sb. o ochronie danych osobowych, z późniejszymi zmianami. Dane osobowe kupujących są zabezpieczone przed niewłaściwym wykorzystaniem. Sprzedawca nie przekaże tych informacji żadnej osobie trzeciej, z wyjątkiem ewentualnego obowiązku prawnego przekazania takich informacji oraz z wyjątkiem przewoźników i doręczycieli pocztowych upoważnionych przez sprzedawcę do dostarczenia towarów; zostaną im przekazane tylko takie dane, jakie są niezbędne do doręczenia towaru.

  • Kupującemu przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo ich poprawiania wraz z innymi prawami ustawowymi do tych danych. a Na podstawie pisemnego wniosku kupującego dostarczonego sprzedającemu dane osobowe mogą zostać usunięte z bazy danych.

  • Umowy kupna poczynając od momentu ich zawarcia są archiwizowane przez sprzedającego, nawet po ich zrealizowaniu. Umowy kupna są archiwizowane w takiej postaci, w jakiej zostały zawarte. Dostęp do zarchiwizowanych umów kupna ma tylko sprzedawca, ewentualnie podmiot upoważniony przez sprzedawcę do ich archiwizacji. Nie są oni uprawnieni do udostępniania umów osobom trzecim, z wyjątkiem ewentualnego obowiązku prawnego takiego udostępnienia.

Postanowienia końcowe

  • Umowę kupna można zawrzeć w języku czeskim lub w innych językach, o ile nie będzie to powodem, dla którego nie będzie możliwe jej zawarcie. Sprzedawca jest uprawniony do zmiany warunków handlowych w dowolnym momencie, jednakże dla konkretnej umowy kupna mają zastosowanie warunki handlowe w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia danej umowy kupna.

  • Jeżeli relacja ustanowiona w umowie kupna zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), wówczas strony zgadzają się, że relacja podlega prawu czeskiemu. Nie narusza to uprawnień konsumenta wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów prawnych.

  • Niniejsze warunki handlowe wchodzą w życie z dniem 23 września 2019 r